I da karta poskupi 150 din nema problema, ali da svaki bude obezbedjen klima uredjajima, a ne da se vozimo autobusima starim preko 20 godina bez klime sa otvorenim vratima!
Uzmimo primer da sam ne zaposlen i nemam račun u banci. Znači li ovo da će na svakoj stanici biti šalter za prodaju karata. Ili moram dati 100 dinara da odem busom na drugi kraj grada da kupim kartu na šalteru.
Zanimljiva računica
Hocete li vec jednom shvatiti vi ''besplatno skolstvo, zdravstvo itd.'' da ako placate porez za nesto da to nije besplatno? U GSP vec ulazi novac iz poreza, to je drzavna firma a ne privatna i opet placamo karte i gomilu administratorskih lezilebovica na nepotrebnim funkcijama. Za pocetak ne vidim koji je problem da se uvede sistem kao u Beogradu, em je jeftinije (pa dnevna karta je ako se dobro secam 120 dinara, sto je dve voznje ovde u Novom Sadu) em je efikasnije jer na kupovinu karata se oduzima vreme, a doticni ekspert sa FTN-a moze biti i sa Harvarda i tvrditi suprotno kad vidim da autobus stoji dok ljudi kupuju karte i ulaze.
Svaki problem GSP će biti rešen sa cenom karte od 100,oo dinara....Vozači će voziti bezbednije,svi putnici će biti sa kartama,vozila nova,plate veće.....Zamajavanje javnosti i prikrivanje stvarne situacije.Vozač treba samo da vozi i to je upitno jer onda moraju i da ZNAJU da voze,da su unutra ljudi a ne krompiri,ne smeju da imaju ni slušalice a posebno da ne koriste mobilne.Razni krševi,koji ne znam kako prođu tehnički ne bi smeli biti u saobraćaju a o višku zaposlenih po raznim osnovama da i ne govorim.....Nemam ništa protiv Vaših 100,oo dinara ali ajde da za zaposlene u GSP-u hleb,meso,voće,povrće...bude po posebnoj skupljoj ceni ....
Naravno da ce ubrzati. Vecina mladih ce da kupi online kartu.
Zaposledi i penzosi vec imaju pomazne koje ocitaju.
Nije normalno da vozac od stanice do naredne izdaje karte, njegovo je samo da vozi.
Od karte u gradskom autobusu se lepo može založiti vatra... Nego, još 83. godine u gradskom prevozu u Ljubljani nije bilo karata, nego si morao imati spremnu sumu novca i u kutiju kod vozača ubaciti novac. Ako nisi imao sitno, vraćanje kusura nije bilo moguće.
Vozaci vec duze vreme ne vracaju kusur od 5 din, iako im sitni novci stoje na pultu. Tihi bojkot, nista drugo... Neka im smanje onu plahtu od karte i vozaci ce imati vise vremena. U ovoj zemlji se samo dizu cene.... Inace, red voznje je katastrofalan, autobusi neki u fazi raspadanja, sa ukljucenim grejanjem na +38. Sprdnja od firme.
lepo je neko ovde rekao "partija i bratija se pitaju za sve". Ko je uveo nove uređaje za karte od 25 centimetra? Dok se to čudo odštampa prođe 15 sekundi. Postoje dve solucije: jedna je da se koriste elektronske karte koje se dopunjuju kreditom i time se plaća ulaz u bus (za starije); druga: elektronska aplikacija na mobilnom koju dopunjujete preko banke i očitava se na uređaju prilikom ulaska - mlađi korisnici. Nema ulaska ako ne očitaš karticu/aplikaciju. Tek u budućnosti, kada se narod nauči da plaća za ono što i koristi, predvideti opciju da se preko poreza plaća GSPu, a narod da ima besplatan prevoz.
Da bismo mišljenje ovog "stručnjaka" stavili pod kategoriju nekredibilnog, treba znati sledeće. Dotični je upao u sukob sa prethodnim dekanom Doroslovačkim, koji je po svaku cenu hteo da ga otpusti sa fakulteta. Onda je kao protivudar Tanackov svima na fakultetu slao brdo mejlova u kojima je objavljivao izvode o nekim sumnjivim transakcijama dekana po pitanju autorskih honorara. I ne samo dekana, već celog dekanata. U pitanju su zaista enormne cifre. A zatim je taj sukob volšebno utihnuo, da bi se ubrzo ovaj "stručnjak" obreo, ni manje ni više, nego u Savetu fakulteta, što je praktično najviša instanca, među čijim ingerencijama je i izbor dekana. Naravno, "stručnjaku" su bila puna usta pravde dok nije dobio svoje parče kolača. Molim objavite komentar.
ili da gradski prevoz bude besplatan ili da se ponovo uvedu kondukteri, sve ostalo je mlaćenje prazne slame. Ali ima problem, što to treba i priznati. Čuj aplikacije?
Evo odma omalovažavanje profesora. ZAto ja pružam podršku profesoru koji je sve leopo objasnio. U proteklih sedam godina nisam se ni jednom svercovao i svi smo plaćali karte koliko sam video ali meni je sto dinara puno a aplikacije ne koristim i ne želim da koristim (inače radim u IT sektoru ako mislite da sam seljo) zbog prava na slobodu (koje je sve manje). Vratite one pantljičare, sistem od pre trideset godina je bio efiksniji od ovih ugradnih sistem, gde se svi ugrađju,
Kao da je profesor istorije a ne FTNa, zar takva ustanova ne bi trebala da podstiče rešenja kroz tehnologiju profesore? Pretpostavljam da Ai ne dolazi u obzir u vašem svetu? Mislim da ste na pogrešnom radnom mestu. Također, gde još ima da vozač radi dva posla a plaćen je za jedan? On/Ona je vozač a ne blagajna, autobusi su spori zbog naplate, u polasku sa svake stanice umesto da je vozač fokusiran na put, mora da razmišlja o novčanoj razmeni.
Aplikacija je dobar odgovor, umesto da FTN prvi izradi predlog aplikacije vi šaljete kritiku, ali siguran sam da će "pogodna" firma preuzeti ovaj posao.
Kao korisnik, ne pada mi na pamet da nosim novac u džepu, gde ne primaju karticu ja ne ulazim više već godinama. Aplikacije koristim za voz, za banku, i za kupovine, karticu koristim u restoranima kao i u radnjama. S jedne strane je čist posao kako higijenski tako i zakonski, realno bi kao Norveška ukinuo keš, pa bi time i rešili ove takozvane poslodavce koji nemogu radnike da isplate preko računa nego izbegavaju poreze. Ako je željeznica moga da pređe na aplikaciju bez problema mogu i autobusi. Uopšte mi nije jasna ova kritika i to sa takve pozicije Fakulteta Tehničkih Nauka!
Mislim da je veći problem to što u Beogradu cena karte za 90 minuta vožnje košta 50 dinara, a može da se kombinuje više linija, koje su duže nego u NS, a u Novom Sadu će cena biti 100 ili 65 dinara za samo jednu vožnju jednom linijom.
Isto tako, u Beogradu će svi đaci, i osovnih i srednjih škola, dobiti besplatne udžbenike, a u NS o tome možemo samo da sanjamo, iako NS ima veliki gradski budžet.
Ako su vozači zadovoljni sa platom ovo će biti unapređenje, ako nisu zadovoljni i ako im znači 20.000 dinara koliko mesečno mogu da prikupe na razlici 70 i 65 onda će ovo smanjiti zadovoljstvo takvog vozača
Dnevna cena karte u Beogradu za sve prevoze, preko SMS poruke je 120 dinara. Zašto da jedna vožnja u NS košta skoro kao dnevna karta u BG. Sistem naplate preko SMS poruke je dobar i jednostavan.
Nema razloga da se karta kupuje "od vozača". U vozilu može da stoji automat, pa kome je teško da se bavi aplikacijom ili traži kiosk, nek ponese 100 dinči i kupi na automatu. I zaboga, ovo što sad štampa jadan vozač je traka od 25 cm, arčenje papira, vremena i veoma nepouzdan aparat koji se često zaglavi pa ga mora još i resetovati, a sve vreme on vozi. Ne razumem zašto je to iko pomislio da je bolje od onih prastarih papirića iz bockalice. Osim karata, problem javnog prevoza je i broj polazaka, gužve, čistoća vozila, trajanje vožnje...ima mnogo posla za nekog ozbiljnog. Da obiđe malo Austriju da vidi šta sve može u gradovima "srednje veličine".
Gradski prevoz treba da bude besplatan i bez ikakvih karti a novac da se namiri iz budzeta i raznih privrednih i ne privrednih subjekata sa nivoa opstine
U većini evropskih gradova, ovo je već odavno uvedeno kako zbog brzine tako i zbog bezbednosti. U Beču se pre par godina otišlo i korak dalje i u autobusu se karta više ni ne može kupiti (pre toga je bila skuplja), već još samo u aplikaciji ili na automatu. Tako da mi deluje malo nelogično da baš svi ti gradovi kao i sami vozači GSPa nisu u pravu.
Ako je profesor tako rekao, bolje da je cutao. 2023.godina, vozaci naplacuju karte, vracaju kusure.. ceka se, onaj aparat nekad sporo radi..usporava se voznja... nebezbedno i nepotrebno. Treba da se uvede nesto kao u BG. Lepo posaljes poruku i platio si kartu.
Ovo je potpuno normalno u mnogim gradovima i ne znam zašto se ne bi uvelo. Ja se jako retko vozim autobusom, ali svaki put kad dam 100 dinara kažem da ne treba kusur, jer me je sramota da gledam kako mi vozač odbrojava novčića, umesto da vozi autobus.
U većini gradova svuda po svetu - upravo to primenjuju - ako kupujete kartu u vozilu i time usporavate vozača, prosto to plaćate većom cenom.
Meni je veći problem da ne koriste bolje smart sistem i validatore - da obezbede smart prepaid karte koje bih mogao da dopunim na više mesta u gradi i pri validaciji mi se skida novac s te kartice, i da uvedu vremenske karte (u trajanju od recimo 45 min ili 1h) čime bi se ljudi lakše odlučivali da fleksibilino koriste linije (uđem u prvu koja naiđe na mojoj stanici i presednem na neku drugu koja me vodi ka destinaciji). Isto tako bi se na validatoru mogla tražiti i dnevna karta ili karta za "kartku vožnju" koja bi bila jeftinije od redovne karte (to naravno onda treba i proveravati da ne bude zloupotreba).
Au profesore, koliko ste sada gluposti izgovorili. Pa ne treba vozaci da zive od tih 5 dinara kusura nego od plate, ne treba vozac da naplacuje i vozi nego samo da vozi.
Zatim, ima dosta penzionera koji ne mogu da prosetaju i Novi Sad je grad srednje velicine, nije mali. I da, ovo je 21. vek, mnogi gradovi i prevoznici u svetu se vec prebacuju na mobilne aplikacije i sms poruke a ne na kupovini karte kod vozaca. Stekao sam utisak da profesor vise nema predstavu o velicini Novog Sada, da se ne vozi gradskim i da ne obilazi bas region a kamoli Evropu.
Profesor Tanackov jednostavno nije u pravu. Po mnogim parametrima, pre svega po broju stanovnika, Novi Sad jeste grad srednje veličine ali sa infrastrukturom koja nije pratila njegov ubrzani rast u protekle dve tri-decenije. Zahtevati od vozača autobusa da naplaćuju karte a istovremeno se snalaze u saobraćajnoj gužvi nije realno a ni bezbedno.
Gradski prevoz se raspada, autobusi ne mogu da stignu na svoja odredišta od broja automobila u saobraćaju i opšteg haosa zbog loše signalizacije i manjka puteva, a profesor saobraćaja umesto da se bavi predlozima unapređivanja protoka saobraćaja ili da se ponudi da postane savetnik Work n travel direktoru JGSP-a, on se bavi cenama karata kod vozača koji su se sami zalagali za ovu ideju.
Ko se vozi po Novom Sadu, zna da vozac od mosta Slobode do Zeleznicke naplacuje karte, kolika je tu onda sigurnost u voznji.. jadan covek! Zasto bi radio dva posla, em tih 5din uglavnom nemaju.. Pa mora da vodi racuna da redja pored da ubrza proces..
Znaci, NOVI sistem jeste bolji. Mogu da platim kartu i udjem na druga vrata, a ne da smaram vozaca..
Nije cudno sto je vecina otisla, kad ovde rade 2 posla..
Ilija, provozajte se malo cetvorkom, ili sedmicom npr... Sve ce vam biti jasno..
Ovog leta prevoz je trebalo da bude besplatan. Svake sedmice izmene trasa, stajalista, razlicite trase iste linije u sva smera, ne znas gde je pocetna stanica. Malo malo vozac ugasi klimu, da otvoris prozor treba ti nadljudska snaga, i kad uspes ima ih ukupno dva komada na ceo bus.
Uz dužno poštovanje bih postavio pitanje - da li se profesor uopšte vozi gradskim prevozom u Novom Sadu? Da li zna koliko se vremena troši na prodaju karata, koliko vremena treba onom aparatu da izbaci kartu? Da li zna da živimo u 21. veku i da je kartu ne moguće platiti karticom? Neka ode samo do Beograda pa neka vidi koliko brže funkcioniše gradski prevoz jer se karte ne kupuju kod vozača.
A izjava "da ne moraju da se koriste autobusi" je, blago rečeno, sramotna. U gradu u kojem su sve veće gužve i parkiranje jedan od većih komunalnih problema Vi odvraćate ljude od korišćenja gradskog prevoza.
Ja se slažem da je ova gradska vlast štetočinska, ali i njima se ponekad omane neka dobra ideja. Zapravo, ideja elektronske naplate karata je postojala i pre SNS-a.
Возачи нису трговци. Једина мана овога је што у аутобусу у опште не треба да се купују карте. Његово је да вози, брине о безбедности својој, путника и возила!
Neka sedne taj profesor ili građani koji se bune, da vozi sedam sati i naplati 200 karata,pa onda neka se javi da li ima smisla ili ne poskupeti kartu kupljenu kod vozača.
Ta odluka je loša. Treba da platim 100din da odem do kioska da kupim kartu za 65 a vozim se jednom ili dva puta nedeljno. Stvarno nema smisla. Jedino da na svakom stajalištu bude kiosk ali šta kad treba da utrčim u bus ili da kupujem kartu i čekam sledeći. Glupooo
Prodaja karata opterecuje vozace i to u velikoj meri.Sadasnji sistem BUSLOGIC naplate je zastareo i jako spor,pritom kad izgubi signal prodaja karata je nemoguca.
rezultati ankete se šalju u Beograd, pa odande ministar odbrane poručuje gradonačelniku Novog Sada da izađe sa saopštenjem da "poštujući volju građana neće doći do poskupljenja karata"... uh, dobro je!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Profesor FTN-a o poskupljenju gradskog prevoza: Uslovljavanje građana na ovaj način nije dobro
Autor: Danas, 021.rs
Novi Sad
•23.08.2023.
•13:48 > 13:48
Komentari 43
Kosana
Miroslav
Zanimljiva računica
Nekromanser Sandro
Veteran
NikolaDetelinara
Zaposledi i penzosi vec imaju pomazne koje ocitaju.
Nije normalno da vozac od stanice do naredne izdaje karte, njegovo je samo da vozi.
Mislilac
DjakoN
Tanja
SrBa
Tacko
Neka onda
Savet FTNa
Ima samo dva
CItalac
AltF4
Aplikacija je dobar odgovor, umesto da FTN prvi izradi predlog aplikacije vi šaljete kritiku, ali siguran sam da će "pogodna" firma preuzeti ovaj posao.
Kao korisnik, ne pada mi na pamet da nosim novac u džepu, gde ne primaju karticu ja ne ulazim više već godinama. Aplikacije koristim za voz, za banku, i za kupovine, karticu koristim u restoranima kao i u radnjama. S jedne strane je čist posao kako higijenski tako i zakonski, realno bi kao Norveška ukinuo keš, pa bi time i rešili ove takozvane poslodavce koji nemogu radnike da isplate preko računa nego izbegavaju poreze. Ako je željeznica moga da pređe na aplikaciju bez problema mogu i autobusi. Uopšte mi nije jasna ova kritika i to sa takve pozicije Fakulteta Tehničkih Nauka!
Sistem
Sistem
Isto tako, u Beogradu će svi đaci, i osovnih i srednjih škola, dobiti besplatne udžbenike, a u NS o tome možemo samo da sanjamo, iako NS ima veliki gradski budžet.
Zoran
Aleksandra
Ana
Puna vam usta Evrope, ali hajde da ostanemo ipak zadrti u onome što nam odgovara. Licemerje.
Slobodan
Zara
Mirko
Ali danas obicnog coveka samo putem novcanih kazni mozes da motivises da bude racionalan.
NFC app je bila dobra opcija u BG autobusima.
Map
Jovan NS
Milica
Voja
Miki_NS
Meni je veći problem da ne koriste bolje smart sistem i validatore - da obezbede smart prepaid karte koje bih mogao da dopunim na više mesta u gradi i pri validaciji mi se skida novac s te kartice, i da uvedu vremenske karte (u trajanju od recimo 45 min ili 1h) čime bi se ljudi lakše odlučivali da fleksibilino koriste linije (uđem u prvu koja naiđe na mojoj stanici i presednem na neku drugu koja me vodi ka destinaciji). Isto tako bi se na validatoru mogla tražiti i dnevna karta ili karta za "kartku vožnju" koja bi bila jeftinije od redovne karte (to naravno onda treba i proveravati da ne bude zloupotreba).
Dr patak
Sadjanin
Zatim, ima dosta penzionera koji ne mogu da prosetaju i Novi Sad je grad srednje velicine, nije mali. I da, ovo je 21. vek, mnogi gradovi i prevoznici u svetu se vec prebacuju na mobilne aplikacije i sms poruke a ne na kupovini karte kod vozaca. Stekao sam utisak da profesor vise nema predstavu o velicini Novog Sada, da se ne vozi gradskim i da ne obilazi bas region a kamoli Evropu.
Maxi
Dragan
Dule
Anka
Znaci, NOVI sistem jeste bolji. Mogu da platim kartu i udjem na druga vrata, a ne da smaram vozaca..
Nije cudno sto je vecina otisla, kad ovde rade 2 posla..
Ilija, provozajte se malo cetvorkom, ili sedmicom npr... Sve ce vam biti jasno..
Iva
Ana
Nikola
A izjava "da ne moraju da se koriste autobusi" je, blago rečeno, sramotna. U gradu u kojem su sve veće gužve i parkiranje jedan od većih komunalnih problema Vi odvraćate ljude od korišćenja gradskog prevoza.
Ja se slažem da je ova gradska vlast štetočinska, ali i njima se ponekad omane neka dobra ideja. Zapravo, ideja elektronske naplate karata je postojala i pre SNS-a.
Ns
Желимир
Mile
NS
Ns
Milan NS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H